brownies

nu lägger jag äntligen upp min brownies recept bilden blev inte så bra men det får duga.


ingredienser
2 ägg
2 dl socker
100 g smör eller margarin
100 g mörk choklad
1 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl valnötskärnor eller hasselnötter

gör så här:
1. vispa ägg och socker vitt och pösigt, 3 min med elvisp eller 6 min för hand.
2. smält smör och choklad i vattenbad över sjudande vatten. låt smeten svalna något.
3. smöra en form, ca 20x25 cm
4. blanda äggsmeten med chokladsmeten. tillsätt vetemjöl och bakpulver och rör om väl. häll smeten i formen. grovhacka valnötskärnorna/hasselnötterna och strö över smeten.
5. grädda i 200 grader ungsvärme på nedersta falsen, ca 20 min. låt kakan kallna innan du skär den i fyrkantiga bitar.

tips: ha i lite chokladbitar i smeten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0